יום שני, 18 ביוני 2018

האם משתלם להיות זכיין?


האם משתלם להיות זכיין?
זכיינות היא לא שיטה חדשה במיוחד, אבל היא בהחלט נפוצה יותר בשנים האחרונות. בעידן שבו רבים חולמים להפוך לעצמאיים ולנהל עסק משלהם, יש לזכיינות יתרונות לא מבוטלים. מה הם, והאם זה נכון גם עבורכם?

1 – זכיין חוסך בירוקרטיה
הקמת עסק חדש, פתיחת תיקים במס הכנסה ובביטוח לאומי, התמודדות עם בירוקרטיה בלתי נגמרת – כל אלה הם מנת חלקם של בעלי עסקים חדשים, והרשימה הזו חלקית. זכיין חוסך לעצמו חלק נכבד מהדרך ובהתאם גם זמן יקר מפז. אם אתם יוצאים לראשונה לעולם הגדול ומשתוקקים להפוך לאנשי ונשות עסקים, יכול מאוד להיות שהדרך הזו תקל עליכם.

2 – זכיין מקבל מוניטין
רשת בתי הקפה, חנויות הבגדים או סוכנויות התיווך היא רשת שיש לה מוניטין, והוא מדבר בעד עצמו. כשהלקוחות רואים את הלוגו הם מיד יודעים במי מדובר, מה שמקצר תהליכים ומשפר את הסיכוי שירכשו את השירות ואת המוצר שלכם לפניי כל מתחרה אחר. זו סיבה מספיק טובה להפוך לזכיין. במקום להשקיע זמן וכסף (וסבלנות) על בניית מוניטין, אתם רוכשים מוניטין קיים.

3 – לזכיין יש תמיכה
רשת שמציעה אפשרות לרכישת זכיינות היא רשת שרוצה להתרחב ולעשות את זה נכון וחכם. היא רוצה לשמר את השם הטוב שיצרה לעצמה, והדרך לעשות את זה היא באמצעות ליווי מקצועי למי שעומד בראש העסק החדש-ישן. אם כן, זכיין נהנה ממעטפת מקצועית שבעלי עסקים רבים אינם זוכים לה. יש מי שמדריך אותו, מלמד אותו על העסק, מכשיר את העובדים ומטפל גם בנושאים כמו הנהלת חשבונות או שיווק. השירותים משתנים בהתאם לאופי עסקת הזכיינות, אבל אין ספק שהכלים שתקבלו יחסכו לכם זמן וטעויות.

במקום להתחיל מההתחלה
בפשטות, זכיין הוא מי שמקים עסק חדש שהלקוחות שלו כבר מכירים. זו הזדמנות טובה ללמוד איך עובד עסק מצליח, איך מנהלים את השיווק ואת כוח האדם, איך מפקחים אחר ההכנסות וההוצאות, ואילו טעויות יכולות להפיל את העסק. אם תרצו להקים עסק חדש לחלוטין בעוד כמה שנים, זו דרך מעולה לקבל את הכלים ואת הניסיון הדרושים לכם.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה