יום ראשון, 28 באוגוסט 2016

יום הולדת גיל 10

יום הולדת גיל 10

גיל 10 הוא כידוע גיל רגיש ביותר, בו נכנסים הילדים לגיל ההתבגרות, ועם כניסה לגיל זה גם מתחילים להיות מורגשים ההבדלים בין הבנים לבנות ומשיכתם זה לזה, ולכן הרבה מהפעילויות בגיל הזה יתמצו במעין משחק המבוסס על מתחים אלו.
בגיל זה גם מתחילים להתמצק ההבדלים המהותיים בין האידאלים של הבנים ושל הבנות, ולכן ימי הולדת הכוללים גיבורי על גבריים או נשיים לעתים יתאימו לגיל הזה, גיבורים אשר משקפים בעיני הילדים את האידאל שלהם הם רוצים להשתייך. בחירה בגיבורי על עלולה אמנם להיות כושלת בדיוק מהסיבה הזו, שהרי הבנות לא יזדהו עם ספיידרמן והבנים לא יזהו עם אלזה נסיכת הקרח, ולכן תמיד יש לדעת לשחק על הקו הדק שבין לכלול את כולם לבין לקלוע לטעם הייחודי של ילד היום-הולדת.

המאפיינים של גיל 10

בגיל עשר חלות התפתחויות פסיכולוגיות מרשימות בילד, למשל, הוא מתחיל להמשך למין השני, למשל מתחילה אצלו יכולת לחשיבה מופשטת, והוא מצליח לדמיין את עצמו בגופם של אחרים. נטיות אלו מובילות אותנו להמליץ על משחקי חברה ודמיון ותפקידים כמשחקים המומלצים לימי הולדת בגיל הזה, ימי הולדת אשר יפתחו את יכולות הדמיון של הילדים וישלבו פעילויות בהן הם עצמם מדמיינים את עצמם ויוצרים את עצמם כסובייקטים חברתיים, אשר יכולים ליצור קשרים ולפרום אותם במסגרת משחקי החברה, או בקיצור, להתנסות ולהתעניין ולהיות שובבים אחד עם השני.

עלויות גבוהות משקל עבור כל שנת גיל

יום הולדת גיל 10 או יום הולדת לגיל 8 אינו עניין זול, ויש לקחת את זה בחשבון. תמיד יש לאזן בין ימי הולדת יקרים לבין ימי הולדת כיפיים, כאשר לפעמים, ואולי דווקא בגיל הזה, גיל 10, המשחקים שיכלו הכי הרבה כגון חדרי בריחה וכדומה יהיו דווקא הכי פחות מומלצים, בעוד המשחקים שיהיו מאוד מומלצים הם משחקי-חברה, שכל מה שצריך בשבילם הם ידיים ורגליים, משחקים מהנים ביותר שלא צריך בשבילם חדרי בריחה או מתקנים מתנפחים או דמויות כמו אלזות, אלא רק מוחות חושבים קטנים וחזקים, אם מדובר בילדים מגובשים ובוגרים, ילדים שהיום, עם התגברות הגישה של טכנולוגיות מתקדמות לילדים צעירים, הולכים ונעשים בוגרים יותר, לטוב ולרע, בגיל מוקדם יחסים.

אנחנו תמיד נמליץ על הפעילות שהילד שלכם הכי יאהב, ובהזדמות זו של ימי הולדת תמיד יש לחשוב ראשית על טובת הילד ולא על טובתנו אנו, שכן הילדים הם תמיד היעד שלנו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה