יום שבת, 6 באוגוסט 2016

הפעלות לילדים

הפעלות לילדים


לא פשוט להחזיק בריכוז 40 ילדים. הם צריכים לגלות עניין ולהיות מרוכזים כל שעות ההפעלה. יש למצוא מנחה טוב, אשר מכיר היטב אץ עולמם של הילדים. יש לעשות שימוש בשפה תקנית וכיבוד הילדים. גם לבוש מוקפד של המנחה חשוב, אלה הם הקריטריונים למנחה מקצועי, אשר עוסק בתחום הפעלות לילדים. התוכן הוא אחד הדברים החשובים, אם לא החשוב מכולם. יש לגרום לילדים להיות מוקסמים, אם מסיפור, פעילות, קוסם שידע לרתק אותם ועוד. ניתן למצוא תחומי פעילות שונים, כמו בימי הולדת, בקייטנה, מסיבת סיום של גן או בית ספר יסודי ועוד. יש להשתמש בתכנים מעולם הילדים, כאלה שיינגעו להם ויגרום להם לעניין רב.
הפעלה טובה לילדים, דורשת מיקום ותנאים טובים. אם בדעתכם להפעיל את הילדים בפעילות אנרגטית, כגון פעילות ספורטיבית, יש לדאוג למיקום מחוץ לבית. יש לחלק את הפעילות לכמה תחומים, אשר יתאימו למיקום. פעילות אינטלקטואלית לילדים, תהיה חייבת להיות במקום סגור, כך שהילדים יהיו מרוכזים ולא יהיו גורמים חיצוניים שיפריעו להם.

המפעיל יחליט לגבי מיקום ההפעלה


מפעיל, הוא מקצוע לכל דבר ועניין, אם לילדים או אם למבוגרים. דורש זמן לכל מפעיל, אשר התחום שלו היא הפעלה לילדים, להבין כיצד הפעלה, עשויה להיות מוצלחת ויעילה יותר.  למשל, כאשר ההורים אלה שמחליטים היכן יהיה האירוע. על המפעיל, לומר להורים על פי סוג הפעילות מה להכין ואיפה. בדרך זו, כל הפעלה תהיה מוצלחת יותר ותתאים גם לאופי הפעילות למיקום ולילדים עצמם. קחו לדוגמא, הפעלה של יום הולדת כגון קוסם, כאשר יום ההולדת נערכת בשעת צהריים, הילדים יהיו בחוץ, הם יזיעו והשמש תסנוור אותם, מה שגורם להם ליהנות פחות, לא למצות את המופע ולהרגיש לא במוח, כשאר הם מזיעים וסובלים מהחום.

ילדים נינוחים בהפעלה הם ילדים שמחים ומרוכזים

כאשר ילדים מרגישים נינוחים הם מרגישים טוב יותר, יהיו פחות עצבנים ומרוכזים הרבה יותר. יש לדאוג כי המבוגרים הנמצאים בהפעלה עצמה, ישמרו על שקט ויכבדו את הילדים. יש להימנע מפעילות שיש בה דברים שונים, כגון מתקן ספורט משחקים שנשארו לאחר הפעלות לילדים, קודמות. להרבה ילדים יש בעיות של קשב וריכוז ויש לדעת, כיצד לא לגרום להם להיסח דעת באמצעות ארגון מיקום בכל הפעלה מחדש. מפעיל מקצועי, ישאל מה הגילאים של ילדים, בטרם יחליט על הפעלה שתתאים להם . ילדים אוהבים אתגר ויש לאתגר אותם באמצעו תחרויות של משחקים, כאשר הם מחולקים לקבוצות.

מתנות יום הולדת חייבות להיות בנמצא ולמפעיל, יש לדאוג, כי ההורים ירכשו מספר הפתעות, עבור המשחקים השונים שהוא יבצע עבורם וכן, יש לקחת בחשבון כי גם פרסי ניחומים חייבים להיות הנמצא, כך ששום ילד, לא ירגיש עצמו מקופח.  את כל הכללים הללו כל מפעיל מקצועי יודע ולכן, הבחירה כאן היא מכרעת.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה