יום רביעי, 11 ביולי 2018

האם שתיית בקבוק מים מסייעת לירידה במשקל?



רבים מבלבלים בין תחושת צמא לרעב, וזו אחת מההנחות הבסיסיות מאחורי הרעיון ששתיית בקבוק מים לאורך כל היום יכול להקל ולעזור לירידה במשקל.

כיצד צריכת מים יכולה לעזור לרדת במשקל?                          
האם כל הרעיון זה למלא את המעיים בהרבה נוזלים כדי להקל על תחושת הרעב?
מסתבר שיש מספר מנגנונים בתמונהמחקרים הראו ששתיית בקבוק מים באופן קבוע יכולה להועיל בכמה מישורים:
הפחתת הצריכה הקלורית – אם אתם שותים יותר מים, סביר להניח שתשתו פחות משקאות אחרים כגון משקאות תוססים, מיצים ומשקאות אנרגיה, וזה הגורם העיקרי והמשמעותי שמסביר מדוע צריכת מים מוגברת מסייעת לירידה במשקל.
ההמלצה היא להחליף את כל סוגי המשקאות במים. זה כשלעצמו יכול להפחית 200 קלוריות ליום לפחות. כמו כן, שתייה מרובה של מים מובילה לדיכוי תחושת רעב והגעה לתחושת שובע במהירות.

הגדלת ההוצאה האנרגטית במנוחה – המשמעות, שורפים יותר קלוריות. מחקרים הראו ששתיית מים יכולה לתת למטבוליזם שלנו דחיפה קלה.


3 דרכים עיקריות שיכולות לעזור לכם לאמוד את כמות שתיית המים עבורכם:
תחושת צמא – כאשר גופנו מאבד בין 1-2 אחוז ממשק הנוזלים שלו, הוא יסמן לנו תחושת צמא. חשוב שתזכרו שמנגנון הצמא הוא מנגנון שאינו מפותח בקרב ילדים (וגם בקרב מבוגרים) ולכן חינוך להימצאות בקבוק מים ולשתייה ממנו החל מגיל צעיר יכולה למנוע בעיות בתחום בעתיד.
מה שגורם לאנשים רבים להבין שהם צמאים כשהם כבר מיובשים מאוד. אם הפה שלכם יבש, זה סימן שהגיע הזמן לשתות.


צבע השתן – אנחנו אמורים לשתות מספיק מים שיגרמו לשתן שלנו להיות בהיר מאוד, כמעט שקוף. שתן כהה הוא סימן שהכליות שומרות על הנוזלים כדי לאפשר לגוף לתפקד, וזה כולל הפחתה ביכולת ניקוי רעלים. ולכן, במצב של מחסור בשתיית מים, השתן יהיה מרוכז וכהה לעיתים אף מלווה בריח לא נעים. צבע השתן אמור להצביע האם עליכם למהר ולגשת לבקבוק המים הקרוב לידכם.
תדירות מתן השתן – אדם בריא אמור לתת שתן בממוצע 7-8 פעמים ביום. אם השתן אינו בהיר וריחו חזק, יתכן שיש צורך לשתות עוד מבקבוק המים שלכם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה