יום חמישי, 12 ביולי 2018

שתיית בקבוק מים לאורך כל היום


שתיית בקבוק מים לאורך כל היום

 חיונית לתפקוד יעיל של כל מערכות הגוף, ותורמת לבריאות בטווח הקצר וכן בטווח הארוך. העדפת מים היא הרגל חשוב ובריא לחיים, המפחית את הסיכון להשמנה ולמחלות כרוניות הנלוות לה, מים אף משפרים את ההרגשה והמראה שלנו.

המלצות גורפות לכמות השתייה
שתייה היא מקור עיקרי לצריכת מים (80%), בעוד יתר המים בגוף מתקבלים ממזון (20%). גורמים רבים משפיעים על דרישת גופנו למים, כגון גיל, מין, רמת פעילות, תפריט, תנאים סביבתיים ועוד. לפיכך, בלתי אפשרי לחשב כמה בדיוק בקבוקי מים עלינו לשתות במהלך היממה.
הערכות המבוססות על מחקרים שנעשו באוכלוסיות בריאות, בהתאם לכמות הנוזלים אותה אנחנו מאבדים, מאפשרות עריכת ממוצע: בהזעה, בנשימה ובדיבור, בשתן ובצואה. כמויות המים האובדות בהפרשות ובאדי הנשימה קבועות יחסית, בעוד כמות ההזעה יכולה להשתנות. דרך טובה לדעת אם אתם שותים מספיק היא צבע השתן: שתן כהה מעיד על מחסור בנוזלים.

ההמלצות הרשמיות לשתייה שפורסמו בשנת 2004 על ידי האקדמיה האמריקאית למדעים, המהוות קצובה רשמית למים:
מבוגרים: 2.2 ליטר מים ליום לאישה מעל גיל 19 (כ- 2 בקבוקי מים של ליטר כל אחד ) ו-3 ליטר לגבר מעל גיל 19 (כ- 3 בקבוקי מים של ליטר כל אחד ) ההתייחסות הינה לאנשים בריאים בפעילות יומיומית רגילה, ללא קשר למה שהם אוכלים.
נשים בהריון: 2.3 ליטר ביום, נשים מניקות 3.1 ליטר.
תינוקותעד גיל שישה חודשים תינוקות בריאים אינם זקוקים לתוספת שתייה כלל. את הנוזלים הדרושים להם מספק חלב אם או תחליף חלב אם. חשוב להרגיל תינוקות להעדיף לשתות מים מגיל שבעה חודשים. ההמלצות לשתייה הן 600 מ"ל נוזלים ליום (עדיפות למים). בקרב פעוטות בגילאי 3-1 שנים ההמלצה הינה 900 מ"ל נוזלים ליום (עדיפות למים(.
ילדים: בגילאי 8-4 ההמלצה היא 1.2 ליטר ליום; בגילאי 13-9 ההמלצה היא 1.8 ליטר ליום, בעוד בקרב מתבגרות באותם גילאים ההמלצה היא 1.6 ליטר ליום; בגילאי 18-14 ההמלצה היא 2.6 ליטר ליום ולמתבגרות בגילאים אלו ההמלצה היא 1.8 ליטר ליום.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה