יום רביעי, 11 ביולי 2018

בקבוק מים - מה הקשר בין כמות המים שאנו שותים למראה השיער שעל ראשנו?


בקבוק מים - מה הקשר בין כמות המים שאנו שותים למראה השיער שעל ראשנו?
כולנו מודעים לחשיבות שתיית בקבוק מים לתפקוד תקין של הגוף ושל כל מערכותיו. אנו גם מודעים לכך שזה עוזר לירידה במשקל ולמנוע עייפות וחולשה. אך עתה גם מתברר חשיבות שתיית מים למראה שיערנו.
המים מהווים כ 70% מגופנו, מקנים לדם את נפחו, מרכיבים את נוזלי הלימפה, ממלאים את נפח תאי הגוף וכל זאת על מנת ליצור סביבה פיזיולוגית בריאה ההכרחית לתהליכי החיים הטבעיים של כל תא ותא. שמירה על מאזן מים תקין בגופנו מונעת התפרצות מחלות וכן מונעת נשירה מוגברת.
ממחקרים רבים על חשיבות המים בשילוב מחקרים מתחום המדע המתמקדים באבחון וטיפול עור הקרקפת והשערה , עולה בבירור כי מחסור בשתיית מים, יכול להשפיע על מערכות הגוף וכתוצאה מכך גם על שיער ראשינו - שהמים מהווים רבע ממשקלו (החלבונים ובעיקר הקרטין מהווים את יתר המשקל).
המים חיוניים לתפקודם התקין והתפתחותם של שורשי השיער, בכך שהם מסייעים לשיפור זרימת הדם וחילוף החומרים, מסייעים בתהליכים פיזיולוגיים של בניית חלבון הקרטין, מסייעים בשינוע חומרי הזנה אל התא, בליחוח עור הקרקפת ושמירה על נפחו ככלי כיבול לשורשי השיער ובכך מעודדים המים צמיחה ומניעת נשירת השיער.
השיער שלנו משגשג בסביבה עשירה בלחות ושתיית בקבוק מים היא אחת הדרכים הטובות ביותר כדי להרוות את צימאונו.  בדיוק כמו העור שלנו, שיערנו גם צריך שימון מבפנים החוצה, ולהתייבשות יש השפעה ישירה על צמיחה ונשירת השיער.
היעדר לחות בשיער יכול להוביל לשיער יבש ושביר, והיעדר לחות בשורשים יכול לשבש את קצב צמיחת השיער, להפריע למחזור חיי השערה ולגרום לנשירת שיער. השיער מהווה תמונת ראי למצב גופנו. כפי שאנו מספקים לגופנו את המזון והאנרגיה לו הוא זקוק, יש לספק לו גם את המים והנוזלים החיוניים.
בנוסף, שתיית בקבוק מים יכולה גם לסייע ולהקל על בעיות טורדניות וכרוניות של עור הקרקפת כמו קשקשים על רקע של עור יבש ו"סבוריאה דרמטיטיס".
אז תעשו טובה לעצמכם ולשיער שלכם והקפידו כל יום לשתות כ- 2 בקבוקי מים של ליטר כל אחד.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה